Regulaminy i podstawowe terminy anglojęzyczne stosowane w służbie radiokomunikacyjnej morskiej

1. Zalecanym kanałem VHF do łączności w akcjach SAR jest kanał:
2. Musicie utrzymywać ciszę radiową na tym obszarze:
3. Kanał 13 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
4. Obszar morza, w którym zapewniona jest pewna łączność DSC i radiotelefoniczna, przynajmniej z jedną stacją brzegową VHF to obszar:
5. Mam przeciek poniżej linii wodnej:
6. Kanał simpleksowy to kanał, w którym:
7. Jeżeli wywoływana stacja nie odpowiada na wywołanie publiczne DSC, kolejne można powtórzyć po:
8. Fale z pasma VHF to inaczej fale:
9. Nabieram wody:
10. Muszę opuścić statek po zderzeniu:
11. W zakresie VHF, radiotelefoniczne wezwanie w niebezpieczeństwie powinno być nadane na kanale:
12. Znak wywoławczy stacji statkowej to identyfikacja stosowana w łączności:
13. Stan rozbitków jest zły:
14. W radiotelefonii sygnał ostrzegawczy wymawia się:
15. Pasmo VHF obejmuje częstotliwości:
16. W zakresie VHF, radiotelefoniczne odwołanie fałszywego alarmowania DSC powinno być nadane na kanale:
17. Odwołanie fałszywego alarmowania nadanego za pomocą EPIRB powinno być skierowane do:
18. Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
19. Dryfuję z prędkością 2 węzłów:
20. Operator stacji statkowej może nadać pośrednie alarmowanie w niebezpieczeństwie w sytuacji, gdy:
21. Zderzyłem się z nieznanym obiektem:
22. Kanał 6 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
23. Jednostka pływająca może zrealizować radiotelefoniczną łączność publiczną z abonentem telekomunikacyjnej sieci lądowej:
24. Stację zakłócającą korespondencję w niebezpieczeństwie może uciszać:
25. Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny odpowiedzialny jest za:
26. Osłońcie mnie od wiatru:
27. Utrzymuj nasłuch na kanale UKF:
28. Prowadząc łączność radiotelefoniczną, sygnałem zakończenia wypowiedzi jest sygnał:
29. Kanał dupleksowy to kanał, w którym:
30. Kanał 15 VHF jest kanałem:
31. Semidupleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
32. Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie pilne (PAN PAN) powinno być nadane na kanale:
33. Sygnałem uciszania stacji zakłócającej korespondencje w niebezpieczeństwie jest sygnał:
34. Podcentrum Ratownicze oznacza się skrótem:
35. Brak zasilania:
36. Kanał 15 VHF jest kanałem:
37. Simpleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
38. Wasz sygnał zrozumiany, odbiór:
39. Korespondencją koordynacyjną SAR kieruje:
40. Podaj liczbę rannych:
41. Nie mogę płynąć bez pomocy:
42. Mam problemy z urządzeniem sterowym:
43. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne do stacji nadbrzeżnej może użyć kanału:
44. Korespondencja w niebezpieczeństwie nadana na kanale 16 VHF powinna rozpoczynać się od sygnału niebezpieczeństwa MAYDAY wymówionego:
45. Odbieram ciebie słabo:
46. Wykaz korespondencji (traffic list) nadawany jest przez:
47. Publikacja ITU „Spis stacji nadbrzeżnych” zawiera podstawowe dane o:
48. Stacja statkowa nadając wywołanie publiczne DSC do stacji nadbrzeżnej:
49. Testowanie „zewnętrzne” urządzenia DSC w zakresie VHF powinno być przeprowadzane:
50. Próbuję płynąć bez pomocy:
51. Mój radar jest uszkodzony:
52. Powiedz jeszcze raz proszę:
53. W zakresie VHF, wywołanie pilne DSC można nadać na kanale:
54. Załoga opuściła statek:
55. W Polsce, dokument „Pozwolenie radiowe na stację statkową” wydaje:
56. Zapewnienie tajemnicy korespondencji polega na tym, że:
57. Kanał 17 VHF jest kanałem:
58. Radiotelefoniczną łączność publiczną z telekomunikacyjną siecią lądową, prowadzi się na kanale:
59. Sygnałem zakończenia korespondencji w niebezpieczeństwie jest sygnał:
60. Dupleks to sposób pracy w kanale radiowym, przy którym:
61. Publikacja ITU „Spis stacji nadbrzeżnych” zawiera podstawowe dane o:
62. MMSI to identyfikacja stosowana w łączności:
63. Nie odpowiadam za swoje ruchy:
64. Jeżeli stacja statkowa VHF nie posiada urządzenia DSC, wywołanie ostrzegawcze (SECURITE) powinno być nadane na kanale:
65. Proszę o potwierdzenie odbioru wiadomości:
66. Proszę o holownik i karetkę dla ofiar wypadku:
67. I am sinking (po zalaniu):
68. Kanał 75 VHF jest kanałem:
69. Śruba statku jest uszkodzona:
70. Przewidywane jest pogorszenie widzialności:
71. Widzialność jest zmniejszona z powodu rzadkiej mgły:
72. Znak wywoławczy stacji statkowej to identyfikacja przyznawana:
73. W łączności stacji statkowej ze stacją nadbrzeżną, o przebiegu korespondencji decyduje:
74. Łączność publiczna to łączność:

75. I read you (dobrze):
76. Wywołanie ostrzegawcze DSC powinno zawierać kategorie:
77. Kanał 13 VHF jest kanałem:
78. Odebrałem twój sygnał Mayday:
79. Koniec przekazu:
80. Kanał 70 VHF jest kanałem:
81. Jeżeli wywoływana stacja nie odpowiada na radiotelefoniczne wywołanie publiczne, kolejne można powtórzyć po:
82. Zalecam ci przejść na kanał UKF:
83. Stację nadbrzeżną zaangażowaną w akcję SAR oznacza się skrótem:
84. Odwołując fałszywe alarmowanie należy podać następujące informacje:
85. Jeżeli urządzenie DSC nie jest podłączone do urządzeń nawigacyjnych, operator powinien wprowadzać do niego aktualną pozycję statku co najmniej:
86. W zakresie VHF, do wywołań ogólnych DSC można stosować kanał:
87. How do you (odbierasz mnie)?
88. Jaka jest twoja wysokość nadwodna?
89. Gdy jednostka jest w morzu, testowanie wewnętrzne urządzenia VHF DSC powinno być przeprowadzone:
90. Błąd, poprawka:
91. W radiotelefonii sygnał pilności wymawia się:
92. Czy możesz podjąć rozbitków?
93. Radiotelefoniczne wywołanie publiczne w zakresie VHF powinno mieć formę:
94. Nadając wywołanie publiczne DSC należy wybrać priorytet (kategorie):
95. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC:
96. Kanał 6 VHF jest kanałem:
97. W „Dzienniku radiowym” należy odnotowywać:
98. Radiotelefonicznym sygnałem pilności jest sygnał:
99. Kanał 70 VHF jest kanałem:
100. Kanał 16 VHF w pierwszej kolejności jest kanałem:
101. Potwierdzenie odbioru zawiadomienia w niebezpieczeństwie nadanego na kanale 16 VHF powinno być nadane na kanale:
102. Kanały „amerykańskie” (US):
103. Z mego statku wypadł człowiek za burtę:
104. Informację o zakończeniu korespondencji w niebezpieczeństwie może nadać:
105. Stacja statkowa VHF z DSC, gdy znajduje się w morzu, utrzymuje ciągły nasłuch radiowy na kanale:
106. Łączność pilną stosuje się dla uzyskania:
107. Jest odpływ:
108. Radiotelefoniczna stacja statkowa może być identyfikowana przez:
109. Jakie jest wasze obecne maksymalne zanurzenie?
110. Na torze wodnym znajdują się sieci rybackie:
111. Czy możesz zejść z mielizny w czasie przypływu?
112. Radiotelefonicznym sygnałem ostrzegawczym jest sygnał:
113. Jednostkę koordynującą poszukiwanie i ratowanie na miejscu akcji oznacza się skrótem:
114. Odwołanie fałszywego alarmowania nadanego za pomocą DSC powinno być skierowane:
115. Kiedy nadejdzie pomoc?
116. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne DSC do innej stacji statkowej powinna użyć kanału:
117. Kiedy przybędziesz na pozycję statku w niebezpieczeństwie?
118. W zakresie VHF, do wywołań międzystatkowych DSC można stosować kanał:
119. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC za pomocą:
120. Sygnał pilności PAN PAN należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
121. Muszę zejść z toru wodnego:
122. Wywołanie pilne DSC powinno zawierać kategorię:
123. Alarmowanie w niebezpieczeństwie DSC adresowane jest:
124. Czy jesteś w drodze?
125. Po przejściu na kanał roboczy, łączność publiczną inicjuje:
126. Dokument „Pozwolenie radiowe na stację statkową” poświadcza o zgodności zainstalowanych na jednostce urządzeń radiowych z:
127. Pożar opanowany:
128. Przy braku potwierdzenia odbioru wywołania pilnego DSC do jednej stacji, może być ono powtórzone po:
129. W zakresie VHF, testowanie urządzenia DSC polega na przeprowadzeniu testu:
130. Jakie masz problemy?
131. Widzialność jest zmniejszona z powodu mgły:
132. Pława świetlna nie świeci:
133. Pożar w nadbudówce:
134. Sygnał ostrzegawczy SECURITE należy stosować przed wywołaniem dotyczącym:
135. „Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (SRC)” upoważnia do obsługi urządzeń radiowych wykorzystujących częstotliwości i techniki stosowane w GMDSS na statkach morskich niepodlegających Konwencji SOLAS:
136. Mam kłopoty z silnikiem głównym:
137. Stacja nadbrzeżna pytając stację statkową o jej położenie może użyć skrótu:
138. W zakresie VHF, wywołanie ostrzegawcze DSC można nadać na kanale:
139. W Polsce, dokument „Karta bezpieczeństwa” jest przyznawany przez:
140. Nadanie radiotelefonicznego zawiadomienia o niebezpieczeństwie przez stację w nim nie będącą powinno być poprzedzone sygnałem:
141. Kanał 16 VHF jest kanałem:
142. Mam poważne uszkodzenia przyrządów nawigacyjnych:
143. Ogień rozprzestrzenia się:
144. Przechodzę na kanał … UKF:
145. Przed każdym wywołaniem poprzedzającym korespondencję w niebezpieczeństwie należy użyć sygnału niebezpieczeństwa:
146. Korespondencją na miejscu akcji ratunkowej kieruje:
147. Manewruję z trudnością:
148. Ratowniczy Ośrodek Koordynacyjny oznacza się skrótem:
149. Wywołanie i odpowiedź na wywołanie na kanale 16 VHF nie powinny przekraczać:
150. Łączność ostrzegawczą stosuje się dla:
151. Kanał 76 VHF jest kanałem:
152. Operator stacji statkowej po odbiorze pośredniego alarmowania DSC nadanego przez stację nadbrzeżną powinien:
153. Stacja statkowa nadając wywołanie publiczne DSC do innej stacji statkowej:
154. Stacja nadbrzeżna to stacja:
155. Prowadząc łączność radiotelefoniczną, sygnałem zakończenia łączności jest sygnał:
156. Radiotelefoniczna odpowiedź na wywołanie publiczne w zakresie VHF powinna mieć formę:
157. Wezwanie w niebezpieczeństwie nadane na kanale 16 VHF powinno rozpoczynać się od wywołania zawierającego sygnał niebezpieczeństwa MAYDAY wymówiony:
158. Po przejściu na kanał roboczy, radiotelefoniczne wywołanie publiczne powinno mieć formę:
159. Stacja statkowa VHF nadając wywołanie publiczne do innej stacji statkowej może użyć kanału:
160. Stan rozbitków jest dobry:
161. Mam niebezpieczny przechył na lewą burtę:
162. Czy możecie udzielić pomocy?
163. W zakresie VHF, do radiotelefonicznych wywołań ogólnych można stosować kanał:
164. Potrzebuję asysty:
165. Morski zakres V obejmuje częstotliwości:
166. Stanowicie przeszkodę dla ruchu:
167. Utrzymuj kontakt radiowy na kanale:
168. W zakresie VHF, operator stacji statkowej może nadać pośrednie alarmowanie DSC po odbiorze alarmowania DSC:
169. Mam niebezpieczny przechył na prawą burtę:
170. Dla radiotelefonów osobistych (przenośnych), wykorzystywanych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej, posiadających DSC, nadaje się numer identyfikacyjny:
171. Alarmowanie w niebezpieczeństwie zawiera:
172. Operator stacji nadbrzeżnej może nadać potwierdzenie odbioru alarmowania DSC za pomocą:
173. Znak wywoławczy polskiej stacji statkowej może rozpoczynać się od jednego z prefiksów:

Bądź na bieżąco

Ubezpieczenia żeglarskie i turystyczne

Ubezpiecz swój jacht lub kaucję czarterową. Bądź profesjonalistą.